Handelsbetingelser

www.sebra.dk ejes og drives af “Sebra Interiør Aps”

CVR-nr. 28864663 (herefter "Sebra Interiør Aps", www.sebra.dk Eller ”Sebra”)

Sebra Interiør Aps
Lillebæltsvej 93
6715 Esbjerg N
CVR nr.: 28864663
shop@sebra.dk
+45 7554 1803

Disse vilkår og betingelser gælder for køb af varer på www.sebra.dk

Fortrydelsesretten gælder kun private forbrugere, der handler via www.sebra.dk.

Betaling og levering

Vi modtager betaling med:
- VISA
- VISA Electron
- Mastercard
- Mastercard Debit
- JCB
- Anyday

I Danmark accepterer vi også MobilePay. Bemærk, at du skal have aktiveret nethandel i din MobilePay app for at kunne anvende MobilePay.

Ved betaling med internationale betalingskort sker der en reservation af købsbeløbet på din konto, indtil betalingen sker. Alle transaktioner er sikre og krypterede.

Beløbet trækkes først, når varen afsendes. Hvis du har bestilt flere varer og nogle af varerne er i restordre, kontakter vi dig, før vi sender de varer, vi har på lager. Restordre sendes ikke.

Priserne er angivet i danske kroner og er inkl. dansk moms men ekskl. fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. Evt. betalingsgebyrer afholder vi. Skal ordren leveres til et ikke-EU land vil ordren blive faktureret eks. moms. Efterfølgende vil du blive opkrævet eventuel moms og andre afgifter i modtagerlandet.

Ved betaling med Anyday hæver vi den første betaling, når varen afsendes. Derefter betaler du en månedlig ydelse den sidste hverdag i de næste tre måneder. Denne ydelse afhænger af din ordretotal og betalingsplan. Såfremt du betaler alle rater til tiden, er der nul renter og gebyrer. Hvis du returnerer dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk ophøre. Læs mere om vilkår for brug af Anyday her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper.

Kvittering for modtagelse af ordre og ordrebekræftelse
Når du har bestilt en vare hos os, vil du modtage en kvittering (ordrebekræftelse) via den e-mail som du har angivet ved bestilling, der bekræfter, at vi har modtaget din ordre. Du har herved indgået en bindende købsaftale med Sebra Interiør. 

Vi bestræber os på at pakke din ordre hurtigt, og kan derfor ikke garantere, at vi kan være behjælpelige med at ændre i din ordre, efter at vi har modtaget den.

Lande vi leverer til
Du kan finde liste over, hvilke lande vi leverer til ved at besøge vores checkout-side og klikke på drop down-listen "Land/område".

Fragtpriser (Danmark)

Pakkeforsendelser:
Alle ordrer over DKK 499,- leveres gratis til pakkeshop. Ordrer under DKK 499,- koster DKK 49,- i fragt til valgfri pakkeshop, privatadresse eller erhvervsadresse.

GLS har mere end 500 pakkeshops i Danmark – se dem her.

Levering af ordrer over DKK 499,- hvor du vælger omdeling privat- eller til erhvervsadresse, koster DKK 19,- i fragt.

Leveringstiden i Danmark er typisk 1-3 hverdage. Alle vores pakker er forsikret og med track & trace-nummer. Ved afsendelse af din pakke vil du modtage et tracking-nummer direkte fra GLS.

Vi vedlægger en GLS returlabel i alle pakkeforsendelser til Danmark. Benytter du den, trækker vi DKK 49,- fra det beløb der tilbagebetales. Du kan også hente en returlabel her.

Palleforsendelser:
Alle ordrer over DKK 499,-, der skal leveres på palle, leveres gratis til kantsten. Alle palleforsendelser i Danmark leveres med DSV.

For at returnere en palleforsendelse kan du kontakte vores kundeservice på shop@sebra.dk, der kan hjælpe med at booke afhentningen. Prisen for en returforsendelse er DKK 499,-. Det er dit eget ansvar at sikre at forsendelsen er pakket forsvarligt i forhold til returtransporten.

Fragtpriser (Tyskland)

Pakkeforsendelser:
Vi tilbyder fri levering til UPS pakkeshops ved ordrer over 99€. Levering med UPS med omdeling til privat/erhverv koster 5€ ved ordrer over 99€. Når du handler for under 99€ koster fragten 13€ uanset om det er med levering til UPS pakkeshop, UPS levering til privatadresse eller UPS levering til erhvervsadresse.

Palleforsendelser:
Alle ordrer der skal leveres på palle koster 99€ i fragt og leveres til kantsten. Alle palleforsendelser til Tyskland leveres med DACHSER.

For at returnere en palleforsendelse kan du kontakte vores kundeservice på shop@sebra.dk, der kan hjælpe med at booke afhentningen. Prisen for en returforsendelse er 99€. Det er dit eget ansvar at sikre at forsendelsen er pakket forsvarligt i forhold til returtransporten.

Fragt priser uden for Danmark og Tyskland

Pakkeforsendelser:
I resten af EU koster levering med UPS til pakkeshops 13€.
I resten af verden varierer prisen fra land til land - se individuelle fragtpriser i check out.

Palleforsendelser:
Priser på palleforsendelser varierer fra land til land - se individuelle fragtpriser i check out.  

Levering

Pakkeforsendelser:
Levering sker med GLS i Danmark og UPS i udlandet. Vi tilbyder levering til GLS pakkeshop, GLS med privatomdeling, til UPS pakkeshop og UPS med privatomdeling. Leveringstiden vil typisk være 1-3 dage.

Når din pakke er sendt, modtager du en mail med tracking informationer direkte fra transportøren, der gør dig i stand til at spore din pakke. Har du brug for hjælp til onlinebestilling, er du velkommen til at ringe til os på +45 7554 1803 eller sende os en mail på shop@sebra.dk.

Hvis din pakke er leveret til en pakkeshop, skal du afhente den inden fristens udløb. Bliver pakken ikke afhentet inden fristens udløb, bliver den automatisk returneret til Sebra. Returomkostningerne på DKK 49,- bliver fratrukket det beløb vi refunderer til dig.

Palleforsendelser:

Levering sker med DSV i Danmark og med DACHSER i udlandet. Vi tilbyder levering til kantsten. Leveringstiden vil typisk være 5-7 dage.

Når din palle er sendt, modtager du en mail og/eller sms med informationer om leverancen direkte fra transportøren. Har du brug for hjælp til onlinebestilling, er du velkommen til at ringe til os på +45 7554 1803 eller sende os en mail på shop@sebra.dk.

Retur og fortrydelse

Du har ret til at fortryde dit køb uden begrundelse inden for 90 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Fortrydelsesfristen udløber 90 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Ombytning
Ønsker du at ombytte et produkt til eksempelvis en anden farve eller størrelse, skal du returnere produktet og derefter bestille det nye produkt på sebra.dk.

Sådan udnytter du fortrydelsesretten:
Du fortryder et køb ved at give os besked, om at du fortryder købet via vores reklamations- og returneringssystem eller via e-mail: shop@sebra.dk. Bemærk: Har du modtaget dit Sebra-produkt som en gave, har vi brug for at kende giverens e-mailadresse og telefonnummer for at kunne finde sagen.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder købet. Du kan udfylde returformularen, der er vedlagt forsendelsen og danske kunder kan benytte lovens standardfortrydelsesformular (det er ikke obligatorisk). Du finder lovens standardfortrydelsesformular ved at klikke her: fortrydelsesformular.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger
Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Returvarer sendes til:

Sebra Interiør Aps
Att: Lageret
Lillebæltsvej 93
DK-6715 Esbjerg

I returpakken skal du vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen, faktura eller anden dokumentation for dit køb samt den medsendte returformular.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling, og du skal selv betale for returnering af varen. Du bør også sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Du kan benytte den vedlagte returlabel eller hente en ny returlabel via vores reklamations- og returneringssystem.

Hvis du benytter en returlabel fra Sebra vil der blive trukket DKK 49,- for danske pakkeforsendelser, DKK 499,- for danske palleforsendelser og 13€ for udenlandske pakkeforsendelser, 99€ for udenlandske palleforsendelser, fra det beløb der tilbagebetales.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse
Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:

  • Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.
  • Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du ikke merudgiften refunderet. Har du benyttet en returlabel udstedt af Sebra, vil der blive fratrukket den oplyste omkostning for returfragt, fra returbetalingen.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Afprøvning af varen og emballage
Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du forvente, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.

Vi opfordrer til at varen tilbageleveres i originalemballage. Tilbageleveres varen ikke i original emballage, kan dette medføre en værdiforringelse af varen og denne værdiforringelse vil blive fratrukket beløbet der tilbagebetales. Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Du har som forbruger 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen.

En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel. Opdager du en mangel, skal du reklamere til os ”inden rimelig tid”. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader.

Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger.

Mener du at varen har en mangel beder vi dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.

Husk, at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

Ønsker du at gøre brug af din reklamationsret, så skal du registrere din reklamation via vores reklamations- og returneringssystem vælge ”Reklamation” og udfyld formularen. Herefter kontakter vi dig hurtigst muligt. For at oprette sagen skal du bruge den e-mailadresse, som produktet er købt på samt ordrenummeret. Du kan også kontakte vores Service center på servicecenter@sebra.dk eller på telefon +45 74 20 44 17.

Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse shop@sebra.dk.

Vi er her for dig

Har du spørgsmål til ovenstående, er du meget velkommen til at skrive en mail til shop@sebra.dk.

 

Sebra, 7. juli 2023